Puck, atrakcje

Puck i okolice

Nie wiem jak Wy ale my bardzo lubimy wiosnę! Gdy na dworzu drzewa zaczynają się zielenić i słońce w końcu wygląda zza chmur, aż chce się wyjść z domu. Zwykle staramy się wykorzystać pierwsze dni wiosny na jednodniowe wycieczki po okolicy. Tym razem wybraliśmy się do Pucka. To niewielka miejscowość na Kaszubach. Puck, do powstania Gdyni, był jedynym portem na polskim wybrzeżu.

Czy wiedzieliście, że to właśnie w Pucku generał Haller dokonał symbolicznych zaślubin Polski z morzem  1920 roku?
Puck sam w sobie zbyt bogatej oferty dla turystów nie ma. Położony między Władysławowem, a Rewą. Niedaleko stąd również na Hel. W centrum znajdziemy nieduży rynek, otoczony zabytkowymi kamienicami. Turystów przyciąga głównie dzięki powietrzu z dużą ilością jodu. W sezonie prężnie działa tutaj windsurfing i żeglarstwo. Jedną z większych atrakcji są rejsy po zatoce. Znajdziemy tutaj nieduże molo, a latem będziemy mieli okazje uczestniczyć w licznych imprezach plenerowych. Dziś co prawda w wydaniu Wielkanocnym z pozostałościami Bożego Narodzenia.

.PUCK

Puck, atrakcje w okolicy
Naszym celem jednak nie był w zasadzie Puck sam w sobie, a niebieski szlak prowadzący z Pucka przez Rzucewo do Osłonina. Z Osłonina poboczem drogi do Żelistrzewa, by dostać się na pociąg do Pucka.

PUCK
źródło: http://pomorskieszlakipttk.pl/

Zostawiliśmy samochód na parkingu w Pucku. Zarzuciliśmy Małą na plecy i ruszyliśmy na szlak! Pierwszy odcinek prowadzi wzdłuż pól. Szczerze mówiąc średnio to przypadło nam do gustu.

Puck, atrakcje w okolicy.
Puck, atrakcje w okolicy
Dalej jednak było znacznie lepiej. Gdy zaczął się odcinek leśny było już całkiem sympatycznie. Większa część szlaku prowadzi wzdłuż linii brzegowej. Dawno nie widzieliśmy tak przezroczystej wody w Bałtyku!
Gdy wyruszamy razem na mikrowyprawy nie zależy nam na dużej ilości atrakcji stricte dla dzieci. Wybieramy raczej spokojne miejsca, gdzie możemy pospacerować i cieszyć się wspólnie spędzonym czasem na łonie natury. Czas wtedy zwalnia, cieszymy się małymi zwykłymi rzeczami. Uśmiechem, wspólnym czasem i dobrą pogodą.

Po krótkiej przerwie na mleko, ruszyliśmy dalej, mijając po drodze PARK KULTUROWY OSADA ŁOWCÓW FOK w Rzucewie oraz ZAMEK JANA III SOBIESKIEGO.

.Puck, atrakcje w okolicy

Tutaj kończy się główna część eskapady czyli dotarliśmy do Osłonina. Droga z Osłonina do Żelistrzewa nie jest już tak sympatyczna, bo prowadzi wzdłuż drogi (Aleja Lipowa) – około 3 km. Jednak o tej porze roku ruch samochodowy jest praktycznie zerowy! Z Żelistrzewa do Pucka dojechaliśmy pociągiem. Bilet dla 2 osób dorosłych + roczne dziecko  5,60zł!

Co można zobaczyć w Pucku:

• Molo – wchodzi się na nie z deptaka, na molo znajduje się drewniana tawerna.
  • Muzeum Ziemi Puckiej – przy ul Wałowej w dawnym szpitalu i w zabytkowej kamienicy na pl.Wolności 28.
  • Plaża
  • Kościół św. Piotra i Pawła – najstarszy budynek w mieście.

W okolicy Pucka:

Groty Mechowskie
Groty Mechowskie, źródło: http://gdziebylec.pl/
  • Groty Mechowskie – około 10 km od Pucka, na skraju wsi Mechowo.
  • Zamek w Rzucewie.
  • Ocean Park we Władysławowie
  • Muzeum Motyli we Władysławowie.
  • Luna Park Sowińskiego, Władysławowo.
  • Wystawa klocków Lego w Swarzewie k.Władysławowa
  • Wieża widokowa w Domu Rybaka we Władysławowie.
  • Korona Himalajów – aleja Gwiazd Sportu we Władysławowie.
  • Interaktywna Wystawa „Magiczny Zawrót Głowy” we Władysławowie
  • Wioska Indiańska w Żelistrzewie.
  • Molo w Jastarni.
  • Krzyż i aleja Zasłużonych Ludzi Morza w Rewie.
  • Wąwóz Chłapowski, Chłapowo.
  • Pas umocnień z II wojny światowej, Półwysep Helski.
  • Park Ewolucji w Sławutówku.

2 thoughts on “Puck i okolice”

1. Bożena niech sobie wyobrazi.. Mieszka sobie w takim Pucku, dojeżdża do pracy 2h w jedną stronę. Pieniędzy nie wydaje bo nie ma gdzie. Życia mija Ci spokojnie niczym właścicielowi domku w Karkonoszach!